Kända vad?
Det måste finnas ett antal vadslagningar som gått till historien av olika anledningar? Känner ni till några sådana vad?
// staffan
Jag vet att man kan slå vad om att Elvis ska återuppstå/dyka upp från de döda. Vet inte vad oddsen är på det dock.
Borde finnas flera!

Det här såg jag ett inslag på tv om för något år sedan…
Famous Bets In 2004, Ashley Revell of London sold all of his possessions, clothing included, and brought US$135,300 to the Plaza Hotel in Las Vegas and put it all on "Red" at the roulette table in a double-or-nothing bet. The ball landed on "Red 7" and Revell walked away with his net-worth doubled to $270,600. To be fair, as we have seen, he had over a 47% chance of success, but what a risk to take!
// staffan
Vågat, mycket vågat. Men sicken grym känsla det måste varit!

Jag vill veta vad vadet är för att Greta Garbo ska återuppstå. Och vad vadet är för att Beatlen Paul McCartney - eller hur han stavar - ska klara sig från mångmiljonkravet från sin blivande exfru!

Jorden runt på 80 dagar? Fast det var ju en fiktion.
Pascals trossats är en berömd spelteori: Blaise Pascal, ni vet den där filosofen och matematikern som levde på 1600-talet. Han applicerade teorier omkring spel och statistik på Gud. Om Gud finns vinner man mest på att ha trott på honom när man dör och om han inte finns har man inte förlorat något direkt på sin tro.

Men - vem kollar att svaret är rätt? Det där med Gud låter intressant - men vem är egentligen domaren? Jag menar - innan jag dör?